Ambalajlama işlemleri, ürünlerin satışına ciddi biçimde etki ediyor. Dikkat çekici bir ambalaj ya da etiket, ürünün raflarda kolay fark edilmesini ve tüketicilerin ürüne yönlenmesini satışını sağlıyor. Bu doğrultuda üreticiler de daha etkili ürünler üretmek için çeşitli etiketleme yöntemlerini kullanmaktadır. Bu sistemler kendi aralarında da farklı çeşitlere ayrılırken, sundukları imkânlarda farklılık göstermektedir.
Ürünlerin üzerine etiketleme işlemini yapan robotlar günümüzde artık yavaş yavaş kullanılmamaya başlıyor. Herhangi bir ürüne kâğıt üzerinde çeşitli yazıların ya da amblemlerin aktarılmasıyla çalışan sistemde birçok olumsuz özellik yer alıyor. İlk etapta bir plastik ürünün üzerine yapıştırılan etiketler kolaylıkla sökülebiliyor. Her ne kadar ürünler alındıktan sonra bu etiketler sökülüyor olsa da plastik kapların kullanımına devam edildiğinde ürünün etiketleri görülemiyor. Genellikle ürünlerin taşınması işleminde istifleme yöntemleri ne olursa olsun aşınmalar gerçekleşebiliyor. Bu aşınmalar da ürünün etiketinin zarar görmesine sebep oluyor. Hem ürünün en dışında olması hem de hassas bir ürün olması sebebiyle bu etiketler ilk zarar gören kısımlar oluyor. Bu yüzden artık birçok üretici etiketleme robotu kullanıyor.